Søg litteratur til din opgave

Her finder du vejledninger til, hvor og hvordan du skal søge, når du skal indsamle litteratur til din opgave. Når du lærer de grundlæggende ting om søgning, får du færre - men flere relevante - hits og derfor bedre tid til at skrive opgaven.

Ting, der er gode at huske:

• bibliotek.kk.dk er materialer fra alle Københavns biblioteker.
  • bibliotek.dk er materialer fra alle biblioteker i Danmark.

Hvad gør du, når bøgerne er udlånt?

• Bruger e-materialerne på bibliotek.kk.dk. Her har du adgang til e-bøger, online- artikler, hele aviser og tidsskrifter
  • Læser en del artikler online, når du er logget ind med din bruger på bibliotek.kk.dk eller bibliotek.dk
  • Bestiller danske artikler til din mail via bibliotek.dk
  • Bestiller kopi af videnskabelige artikler via bibliotek.dk

Søg på:

Bibliotek.kk.dk: Københavns Bibliotekers hjemmeside. Se video med de grundlæggende søgetips.

Du kan også læse en artikel om søgning på siden

Bibliotek.dk: fælles side for alle danske biblioteker. Du kan se, hvad der findes  på alle offentlige biblioteker og bestille det hjem til afhentning på dit lokale bibliotek.

Se videovejledninger i brug af "bibliotek.dk..

Søg efter:

Avisartikler: gode råd om at finde avisartikler fra de seneste 200 år online enten hjemmefra eller fra biblioteket. Læs artiklen "Avisartikler - Søg og bestil"  her

Artikler i e-materialer: Se oversigten over aviser og artikler i e-materialer.

Bibliotekets opstillingsnumre: Find "dk5-vejviseren" her.

Tidsskriftartikler:  den nyeste viden finder du ofte i tidsskrifter.  Indenfor visse fag finder du kun den nyeste viden  i fagtidsskrifter.

Læs artiklen "Tidsskriftartikler- søg og bestil" her.

Artikler i e-materialer: bibliotekernes samling er ikke kun fysisk. Den er også digital. Få adgang døgnet rundt.

Se oversigten over artikler i e-materialer her.

Sådan bruger du bibliotekets e-materialer:  På "Ekurser.nu" finder du videovejledninger i brug af bibliotekernes e-materialer. Se "Digitale kilder til din opgave" på Ekurser.nu.

Søg bedre med avanceret søgning i Google: Se den avancerede Google formular her.