Avisartikler - søg og bestil:

11.08.20
Du har adgang til mange avisartikler online enten hjemmefra eller fra biblioteket.
  • Bibliotek.kk.dk: her kan du søge efter avisartikler fra 1981 og frem. Du kan søge på emneord. Nogle aviser vil være at finde i InfoMedia eller Mediestream.  Alle artikler vil du kunne se og kopiere på Det kgl. Biblioteks læsesal øst. Du har direkte adgang til at læse en del artikler fra InfoMedia online, hvis du er logget ind på bibliotek.kk.dk eller på bibliotek.dk.
    Læs her artiklen "Søg og bestil artikel".
  • Avisartikler til og med 1920: kan søges og læses  onlinre via Mediestream, der er Det kgl. Biblioteks samling af digitaliserede aviser.  Artikler, der endnu ikke er i Mediestream, kan du se og kopiere  på Det kgl. Biblioteks danske afdeling, læsesal øst. Hovedparten af de danske aviser indgår i Mediestream. Se artiklen "Liste over aviser i Mediestream".
    Du kan søge frit på alle ord i digitaliserede aviser.
    Se her "Find kilder til opgaveskrivning med Mediestream" på ekurser.nu
  • Avisartikler fra 1920: Du kan fritekstsøge via Mediestream.  Du har adgang til at læse og printe artiklerne fra 3 danske biblioteker:  Det kgl. Bibliotek, Statsbiblioteket og Det danske Filminstitut. Artikler der endnu ikke er i MedieStream, kan du se og kopiere på Det Kgl. Bibliotek, læsesal øst. Se listen over digitaliserede aviser her.
    Du kan søge frit på alle ord i digitaliserede aviser.

• InfoMedia: Infomedia er en stor avisdatabase med artikler i fuldtekst fra en lang række danske aviser samt artikler fra en række danske tidsskrifter.  Du har adgang til at læse artiklerne online fra alle biblioteker. Er du studerende med Unilogin, har du adgang   hjemmefra. Det gælder også for de  fleste studerende ved universiteter og højere læreanstalter.
    Se her hvordan du søger i Infomedia.

• Library Press Display: adgang hjemmefra til 3423 udenlandske aviser og 3640 tidsskrifter heraf 31 danske tidsskrifter. Her kan du læse hele aviser  og tidsskrifter online.  Du kan søge og læse  avisartikler online 60 dage tilbage.
    Se her en vejledning i brug af PressReader.

Se her en film om at søge i bibliotekets tidsskriftpakker.

for at skrive en kommentar.