Om dette arrangement

Litteratur og lyrik

Guidet fælleslæsning på Husum Bibliotek

22.11.23
Har du lyst til at mødes med andre om god litteratur? I uforpligtende rum? Så kom forbi Husum Bibliotek onsdag i ulige uger fra kl. 11-12.30.

Alle kan være med

Hvis du har lyst til at mødes med andre om god litteratur, så skulle du virkelig prøve at deltage i guidet fælleslæsning på Husum Bibliotek. Det kræver hverken tilmelding eller forberedelse. Vi sidder ved bordet ved aviserne.

Sådan fungerer det

Læsegruppen faciliteres af den frivillige læseguide Birgitte, som er uddannet i Læseforeningens metode "guidet fælleslæsning". Det er en åben tilgang til litteratur, hvor alle kan være med uden særlige forudsætninger. Hver gang læser Birgitte nye tekster op litteratur – af både nyere og ældre karakter, både dansk og udenlandsk. Birgitte har på forhånd udvalgt en novelle og et digt, som bliver læst højt i gruppen. Det kræver derfor ingen forberedelse at deltage, blot en lyst til at tale med andre om de personlige erfaringer, tanker og følelser, litteraturen vækker.

Om guidet fælleslæsning

Guidet fælleslæsning er en måde at læse sammen på, hvor alle kan føle sig velkomne. Man skal ikke have særlige forudsætninger for at deltage, man lytter, deltager i samtalen om teksten og deler de erfaringer, minder eller tanker som teksten sætter i gang. Læsegrupper henvender sig særligt til yngre seniorer.

Ja, der er plads. Man møder bare op kl. 11 og deltager, som man er og har lyst til i læsegruppen. Man er ikke forpligtet til at møde op til næste læsning, men er selvfølgelig meget velkommen.

Vil du vide mere?

Hvis du har spørgsmål, så skriv til: maria@laeseforeningen.dk eller Susanne Rose Nielsen: susros@kk.dk

Hvis du vil vide mere, er interesseret i vores øvrige læseklubber eller gerne vil oprette din egen læseklub, så kontakt Københavns Bibliotekers læseklubkoordinator.

De vigtigste informationer

Hvor: Husum Bibliotek, i udlånet, ved bordet ved aviserne i voksenbiblioteket.

Hvornår: onsdage i ulige uger, kl. 11-12.30

Hvad: Fælleslæsning og samtale om litteraturen

Tilmelding: Ikke nødvendig

Pris: Gratis