Kom i gang med podcast

Om bibliotekernes podcasts

Med podcasts kan du tage en velfortjent pause fra skærmene og lytte, præcis når det passer dig: i badet, på cykelturen, imens du folder sokker sammen. Intet øjeblik uden en god historie.

Fælles for Københavns Bibliotekers podcasts er jagten på den gode historie – om den så findes i Københavns skumle og glemte fortid, blandt kælderens boghylder eller fra børnebibliotekarernes spraglede hverdag.

Sådan lytter du

Du kan lytte til podcasts fra din smartphone, computer eller tablet. Du skal bare hente en podcast app ned.

Podcast apps

Podcast apps findes i mange forskellige udgaver, nogle  er gratis andre koster penge. Hvis du har en iPhone eller iPad, har du allerede en podcast app; ”Podcast”. Appen er meget enkelt bygget op og er let at finde rundt i.

Har du en Android-smartphone eller du ikke er tilfreds med den indbyggede app i iPhone, skal du selv hente din podcast app. For Android går du til Play Butik og for iPhone til App Store. Skrive begge steder "Podcast" i søgefeltet. Der er mange at vælge imellem, og vær opmærksom på at nogle af dem koster penge, eller der både er en gratis version og en betalingsudgave.

Andre tjenester, hvor du kan lytte

Du kan også finde podcasts på musiktjenesterne "Spotify" og ”Deezer” ligesom de fleste af bibliotekernes podcasts kan aflyttes på eReolen.

Husk at hvis du gerne vil have en automatisk opdatering af nye episoder, skal du abonnere.

Tilmeld dig Lyt til podcast forløbet