Spansk læseklub

Pt. 3 ledige pladser. Læseklubben mødes ca. en lørdag om måneden fra kl.13 eller 14 og 2-3 timer frem på Kulturstationen Vanløse.

Om læseklubben

Hvis du er interesseret i spansk og latinamerikansk kultur og litteratur, så er denne læseklub måske noget for dig.

Nogle af os bor i Vanløse, andre kommer fra andre bydele.

Vil du tilmelde dig læseklubben? Skriv til Københavns bibliotekers læseklubkoordinator .

Vi læser

Vi bestræber os også på at finde litteratur, der findes oversat til dansk på biblioteket.

Vi har bl.a. læst: Patria af Fernando Aramburu, Doce cuentos peregrinos af Gabriel Garcia Márquez, La velocidad de la luz af Javier Cercas og La hija de la Española af Karina Sainz Borgo.

Lige nu læser vi "El Tango de la Guardia Vieja"/Tangodanseren af Arturo Pérez-Reverte, som vi afslutter næste gang. Den nye titel bliver "Umami"/Umami af Laia Jufresa.Klubben har eksisteret siden august 2017.  Klubben har to gange arrangeret møder med forlaget Aurora Boreal, som udgiver oversættelser af spansksproget litteratur, hvor redaktøren og en eller flere oversættere har præsenteret bøger og fortalt om arbejdet.

Sprog

I denne klub læser og diskuterer vi skønlitteratur af spanske og latinamerikanske forfattere. Samtalen om bøgerne foregår både på spansk og dansk.

Læseklubben er åben for alle.

Praktiske forhold

Mødested

Kulturstationen Vanløse

Tidspunkt og dage

Kl. 13 eller 14 varighed ca. 2-3 timer Ca. 1 lørdag om måneden.

Læseklubben mødes ca. en lørdag om måneden fra kl.13 eller 14 og 2-3 timer