Gode romaner - Bodils læseklub

P.t. Ingen ledige pladser. Bodils læseklub mødes sidste mandag hver måned kl. 17:00-19:00 på Kulturstationen Vanløse

Om klubben

Vi arbejder analytisk med værkerne, ved at vi hver især får til opgave at redegøre (5 - 10 min.) for sprog, tema, komposition, budskab, personer mm. derefter fri debat. Vi finder, at vi på den måde kommer godt rundt om værket og at alle får plads.

Vi læser romaner, fortrinsvis nyere og fra hele verden, for eksempel Nordisk råds litteraturpriser og af andre prisbelønnede forfattere. Eksempler på læst litteratur er Amos Oz: Judas ( Israel), Kirsten Thorup: Erindring om kærlighed (Danmark), Ali Smith: Efterår (England), Johanna Sinisalo: Ikke før solnedgang (Finland), Eugen Ruge: I tider med aftagende lys (Tyskland).

Klubben har eksisteret siden marts 2013. Vi er syv medlemmer; fem af os har været med fra starten og 2 har været med henholdsvis 5 og 4 år. Aldersmæssigt er vi fra 60 år og opefter.

Praktisk information

Læseklubben er brugerstyret og har derfor en frivillig tovholder, der sørger for at hente assistance fra biblioteket til bl.a. inspiration og lokalebooking.

Har du lyst til at være med i denne læseklub eller være kontaktperson for en ny klub, så kontakt Københavns Bibliotekers læseklubkoordinator, laeseklubber@kk.dk.