Læseklubben Jorden Rundt

Læseklubben startede i 2009 og der er stadig et par medlemmer tilbage fra starten. Vi er alle kvinder i vores bedste alder - 60+ og udover læseklubben kan vi godt finde på at gå i teatret eller biografen sammen i ny og næ. For tiden er vi 8 deltagere så der er plads til et par stykker mere.

Om læseklubben

Vi læser

Som det fremgår af læseklubbens navn, læser vi os rundt på kloden og har 'været i' Mellemøsten, de nordiske lande, Asien, ned i Europa, nye russiske forfattere, de britiske øer, amerikansk samtidslitteratur og meget mere. Vi tager som regel en sæson i hvert område og i dette efterår vil vi læse tyske forfattere.

Til hvert møde har en deltager bagt (eller købt) noget spiseligt og en anden deltager har forberedt lidt om forfatteren til dagens bog.

Ønsker du at deltage kan du skrive en mail til Københavns bibliotekers læseklubkoordinator

Sprog

Vi læser på dansk

Læseklubben er åben for alle