Læsegruppen Ulysses - tirsdage

Læsegruppen mødes den 3. tirsdag i måneden kl. 16.00 i Vesterbro Bibliotek og Kulturhus

Om læseklubben

Vi læser

I Læsegruppen ”Ulysses” kaster vi os over et af verdenslitteraturens allerstørste hovedværker – romanen ”Ulysses” skrevet af den irske forfatter James Joyce.

Gruppen ledes af Jens Feilberg fra Det Danske James Joyce Selskab.
Feilberg er den ene af oversætterne til 2019-udgaven som læses i gruppen. Deltagerne bedes medbringe deres eget eksemplar af bogen.

På hvert møde læses der højt af Ulysses med efterfølgende diskussion. Og der aftales et hvis antal sider som skal læses til næste gang.
Det er ikke nødvendigt med forhåndskendskab til hverken James Joyce eller hans værk.
Yderligere info og tilmelding, Skriv til Københavns bibliotekers læseklub koordinator

Sprog

Vi læser bøger på dansk

For interesserede i James Joyces forfatterskab.

Bemærk at deltagelse i denne læsegruppe kræver medlemskab af "Det Danske James Joyce Selskab" - se her hvordan du bliver medlem.

Praktiske forhold

Mødested

Vesterbro Bibliotek og Kulturhus.

Tidspunkt og dage

Læsegruppen mødes den 3. tirsdag i måneden kl. 16.00

Valg af bøger

Deltagerne bedes medbringe deres eget eksemplar af bogen Ulysses 2019-udgaven

Læsegruppen ledes af Jens Feilberg fra Det Danske James Joyce Selskab.