Når det skal være let at læse

Dit børnebibliotek anbefaler 5 sjove bøger til læsetræningen

Til læsestarten:

Rut Badut får en prutkanon af Marie Duedahl
Rut må få en hund. Hun og far tager på dyreinternatet og kigger på mange søde hunde. Det ender dog med en grim, tyk og sur mops. Og den lugter.
Find resten af serien om Rut Badut

Lille Panda er et bæst af Ane Gudrun
I dag er Lille Panda rigtig dum. Han stjæler og nupper ting fra sine to venner, pindsvinet Ib og musen Rosa. De synes, at Lille Panda er et bæst. Men er han det?

Til begynderlæseren:

Far og Hasan i Bilka af Marie Duedahl
Ingen tvivl om at Hasan og far har det sjovt når de er i Bilka - men mor synes ikke det er sjovt, de laver alt for meget pjat.
Find resten af serien om Far og Hasan

Madtyven af Cornelia Strøh
Der er en madtyv på spil i 1.a. Hver dag har tyven spist af elevernes madkasser. Det må stoppe, sukker den trætte lærer. Gro, Siri og Arn beslutter sig for at løse gåden.

Til den øvede læser:

Karl Smart - en monster-date af Daniel Zimakoff

Karl har fået en rival. Det er August. Karl foreslår, at de skal lave en gyserfilmaften. Han vil gøre alt for at skræmme August, men det giver bagslag, og det bliver August, der får et kys af Tilly.
Find resten af serien med Karl Smart