De bedste bøger fra ereolenGo!

Du går i 5.-9. klasse og du er sendt hjem. Du fik ikke hamstret biblioteket inden vi lukkede, og nu står juleferien snart for døren. Hvad skal du læse?

Fortvivl ikke!

Biblioteket er her stadig, og vi vil hjælpe dig med at finde de bedste bøger til frilæsning og ferielæsing. Heldigvis ligger der stakkevis af dem på ereolenGo! og også en masse der er såkaldt "blå titler" og derfor altid kan lånes - også selv om du har opbrugt din kvote.

Der er både e-bøger til almindelig læsning, og lydbøger til lytning under dynen eller mens man stirrer længselsfuldt ud af vinduet, og drømmer om frihed og skolen og varmere dage.

Vi har fundet nogle fremragende fantasyserier, der kan hjælpe enhver til virkelighedsflugt. Og vi har fundet spændende, sørgelige og sjove realistiske bøger, der foregår i en verden du måske genkender.

Se den lange liste herunder, og find dine favoritter.