Følg Københavns Børnebiblioteker på Facebook og Instagram

Få de varmeste læsetips i dit feed!

Er det svært at skaffe nok nye bøger til læsehesten derhjemme? Eller er læsning en kamp og ingen bøger fænger? Uanset hvad, har vi bøgerne og de gode anbefalinger til netop jer.

Følg Københavns Børnebiblioteker på Facebook og Instagram og få anbefalinger til de bedste børne- og ungdomsbøger til børn fra 0-15 år. Du finder både klassikerne fra din egen barndom og introduceres til de sidste nye på hylderne, der kan gå hen og blive elskede klassikere for dit barn.

Du får personlig formidling fra børnebibliotekarer fra Københavns 21 børnebiblioteker og bliver opdateret på Københavns Børnebibliotekers årlige festival "Vi elsker bøger", som vi afholder hvert år i marts, hvor vores børnebiblioteker sprudler af liv, festivaloplevelser og læselyst.

Her får du flere gange om ugen personlige anbefalinger, hvor du tydeligt kan se om det er relevant for dit barn og med det samme kan klikke dig direkte hen til bogen. Du får besked om nye afsnit af vores podcast for forældre, Børnebogcast, og overblik over de arrangementer for børnefamilier, som er værd at tage på tværs af byen for. Du får artikler, som er skrevet til forældre med tips til højtlæsning, hjælp til startlæsning, og hører om de nyeste digitale tilbud til børnefamilier fx vejledning til sprogudvikling.

Følg Københavns Børnebiblioteker på Facebook

Udover personlige boganbefalinger i feedet kan du se børnebibliotekarer i aktion når vi anbefaler bøger i stories og underholder dig med muntre reels, og så kan du hver måned møde enten en forfatter, et forlag eller en anden bognørd i en stories-takeover.

Følg Københavns Børnebiblioteker på Instagram