Pegebøger og bløde omgivelser til dig og din baby

01.01.23
Besøg Børneetagen LÆS på Hovedbiblioteket til en hyggestund og mød andre forældre på barsel.

Hovedbiblioteket i Krystalgade har indrettet et særligt område til babyer på børneetagen på anden sal. Området hedder Lydengen og er indrettet med masser af pegebøger og sansestimuli for din baby. Besøg Lydengen til et hyggeligt afbræk i hverdagen, mød andre forældre på barsel og lad dit barn blive fortrolig med bøgernes forunderlige verden allerede fra helt lille. Området er også et oplagt mødested for lege- eller mødregrupper.

Far leger med baby i Lydengen

Alt hvad du og din baby har brug for

Udover Lydengen rummer børneetagen også puslerum og mulighed for at lune flasker. Amning er selvfølgelig tilladt. Der er barnevognsparkering i stueetagen lige ved elevatoren – barnevogne er ikke tilladt på etagen.

I stueetagen finder I caféen Democratic Coffee. Her kan I tanke op med god kaffe, croissanter og meget mere på en af de mange siddepladser.

Tips og tricks til at læse med din baby

Københavns Biblioteker har lanceret en videoserie, som giver tips og tricks til hvad og hvordan du kan læse med din baby. Videoerne er optaget på børneetagen og giver et sneak peak til etagens helt særlige univers.

Se videoserien her på hjemmesiden.

Et læseunivers for børn

Besøg børneetagen LÆS - et læseunivers, hvor børn kan gå på opdagelse og lege sig ind i bogstavernes og bøgernes verden.

Læs mere om etagen og planlæg dit besøg her på hjemmesiden.