Sommerbogen - Klasseintroduktion for skoler på Nørrebro

Skoleklasser kan komme ned på biblioteket og få en fælles introduktion til "Sommerbogen"

Hvert år kører kampagnen "Sommerbogen" i løbet af skolernes sommerferie. Alle børn mellem 6-15 år har mulighed for at deltage. De skal læse og anmelde mindst 3 bøger, samt løse nogle udfordringer. Alle der gennemfører modtager en præmie på biblioteket.

Eleverne tilmelder sig enkeltvis til at deltage i "Sommerbogen". Det er ikke en forudsætning at klassen har været til introduktion for at være med. Børnene skal bare dukke op på biblioteket og melde sig til.

Vi afholder klasseintroduktioner, så det er muligt at besøge os i samlet flok og blive introduceret til "Sommerbogen". Her gennemgår vi , hvordan eleverne deltager, hvad de skal gøre, og hvad de kan vinde. Vi kommer samtidig med læseinspiration til sommerferien, og præsenterer bøger eleverne kan låne med hjem individuelt. Som altid hjælper vi gerne børnene med at bestille de titler hjem, der ikke lige er i huset. Send os en mail hvis du vil bestille en tid en klasseintroduktion

Vi holder klasseintroduktioner i maj og juni måned.

Vi er tre bibliotekarer på Nørrebro Bibliotek der arbejder med skoleområdet:
Pia: Piolss@kk.dk
Trine: F18F@kk.dk