Nørre G´s Litteraturudvalg

Vi er et udvalg af litteratur-glade elever på Nørre Gymnasium, som læser al skønlitteratur, der har interesse: Alle genrer og dansk såvel som verdenslitteratur! Kun åben for Nørre G-elever.

Nørre Gymnasiums Litteraturudvalg mødes hver anden uge for at diskutere bøger. Det kan være alt fra Dostojevskij, Orwell og Mishima til Dea Trier Mørch, Tove Ditlevsen og Caspar Eric. Vi tager gerne udgangspunkt i et tema og læser gerne uddrag.

Klubben har eksisteret i ca. 2 år og består pt. af 20-25 elever. Medlemmerne er 17-20 år.

Klubben er åben for alle Nørre G.-elever, men ikke for folk udefra. Hvis du har spørgsmål til klubbens læseklubansvarlige, så skriv til Anna Jannike Bræstrup anna916e@edu.norreg.dk eller Calvin Engels Rump calv0033@edu.norreg.dk

Vil du vide mere?

Er du interesseret i vores øvrige læseklubber, eller vil du gerne oprette din egen eller tilknytte din læseklub Husum Bibliotek, så kontakt Københavns Bibliotekers læseklubkoordinator: laeseklubber@kk.dk