Science Fiction læseklub

P.t. Ingen ledige pladser. Science Fiction læseklubben mødes hver fjerde tirsdag kl. 19:00-ca.21:00 på Kulturstationen Vanløse

Om klubben

Science-fiction pirrer vores nysgerrighed og stiller spørgsmål til, hvordan vi kan udvide vores forestillinger om os selv, vores samfund og fremtiden.
I denne læseklub læser vi klassiske science-fiction romaner, som både havde betydning for deres samtid, men som stadig er interessante at diskutere i dag.
vi læser bøger på både dansk og engelsk:

1) Journey to the Centre of the Earth(1867) af Jules Verne (Oversat: Rejsen til Jordens indre)
2) The time Machine (1895) af H. G. Wells (Oversat: Tidsmaskinen)
3) Brave New World (1932) af Aldous Huxley (Oversat: Fagre nye verden)
4) I, Robot (1940-1950’erene) af Isaac Asimov (Oversat: Robot)
5) Nova (1968) af Samuel Delany
6) The left hand of Darkness (1969) af Ursula Le Guin
7) The Female Man (1975) af Joanna Russ (Oversat: Kvinde mennesket)
8) The Hitchhiker's Guide to the Galaxy (1985) af Douglas Adams
9) Bloodchild: And Other Stories (1995) af Octavia Butler
10) The Three-body problem (2008) af Liu Cixin

Læseklubben mødes på Kulturstationen Vanløse den første tirsdag i måneden kl. 19-21 og har eksisteret siden februar 2022.

Praktisk information

Læseklubben er brugerstyret og har derfor en frivillig tovholder, der sørger for at hente assistance fra biblioteket til bl.a. inspiration og lokalebooking.

Er du interesseret i at være med, eller blot høre mere, så skriv til frivillig tovholder louise.m.hoyer@gmail.com eller Københavns bibliotekers læseklubkoordinator, laeseklubber@kk.dk.