BogDate 10: Christianshavn i ord og toner

Christianshavn er et kulturelt smørhul med alternativ livsform , siger forfatteren Jacob Wendt Jensen, der har skrevet bogen Gasolin – Gudernes Vilje sammen med Gasolin-fan Niels Ole Baadsgaard

Hør podcast

"Gasolin´ Gudernes Vilje" handler både om dansk rockmusiks største band og om det Christianshavn som de kom fra. Interview med en af bogens forfattere Jacob Wendt Jensen. Bogen er en samling af interviews med alle omkring bandet og en beskrivelse af Christianshavn med slumstormere, christianitter, værtshuse og drankerne på torvet. BogDate har også en barndomserindring fra christianshavneren Halfdan Rasmussen i den nye bog "Gå en Klassiker", og 1800-talsforfatteren Vilhelm Bergsøes beskrivelser af Christianshavn under koleraepidemien i sommeren 1853.

Tilrettelagt af Claus Vittus

Læs også