Månedens forfatter: Iben Mondrup

Vittu handler om den grønlandske dreng Vitus på fem år, som bliver adopteret

En farlig fotografisk leg

Iben Mondrups bog Vittu handler om den grønlandske dreng Vitus på fem år, som bliver adopteret af fotografen Alice og embedsmanden Stig. Han kommer med ar på sjælen, og hans adoptivmor Alice har en drøm om at gøre en forskel. Hun knytter sig hurtigt meget tæt til sin adoptivsøn i en blanding af omsorg og fotografisk leg. Den leg udvikler sig og bliver til et psykologisk spil om kærligheden.

”Når du får et barn i dine arme, så besidder du en ufattelig magt. Og du får foræret det største ansvar for at lære dit barn og dig selv om grænser. Det kan gå galt på mange måder, og det går galt.”

Hør podcasten

Podcasten baserer sig på arrangementet Månedens Forfatter på Københavns Hovedbibliotek som Iben Mondrup besøgte i slutningen af februar 2022 og blev interviewet af kulturjournalist ved dagbladet Information Bodil Skovgaard-Nielsen.

Om podcasten

Podcasten er produceret og tilrettelagt af Claus Vittus og indgår i serien 'Månedens Forfatter', som er en podcast-serie, der har eksisteret i syv år og som har mere end 50 forfattere repræsenteret i lydform.

Musikken er: Mountain Air/ It´s Been So Long  af Cody Francis

Se mere om "Månedens Forfatter" her.

Find flere podcasts fra Københavns Biblioteker

Du kan finde Københavns Bibliotekers øvrige podcasts her.

Du kan abonnere på podcasten på iTunes
Du kan abonnere på podcasten på Spotify
Du kan abonnere på podcasten på Deezer
Du kan abonnere på podcasten på Podbean

Eller skriv 'Månedens forfatter' i din podcast app.