Læseklub "Et andet sted, et andet liv" Caritas

Ny læseklub søger medlemmer. Vi er nu 4 tilmeldte men vil gerne være flere. Vil du læse og diskutere romaner der beskæftiger sig med, hvordan det er at være flygtning, når dagligdagen og alle følelsesmæssige og økonomiske sammenhænge forsvinder, og når familier skilles?

Om læseklubben

Klubben har eksisteret siden 2022. Læseklubben er brugerstyret og har en frivillig tovholder.

Vi læser

Klubben læser bøger om flugt, om at være på flugt og om at etablere sig i et nyt land, i en ny og anderledes kultur. Denne type litteratur er ofte barsk men der er fine litterære perler at finde.

Er du interesseret i at komme med i læseklubben kan du skrive til Københavns Bibliotekers læseklubkoordinator.

Sprog

Vi læser bøger på dansk. Men bøgerne kan komme fra hele verden.

Målgruppe

Læseklubben er åben for alle, især for dem med interesse i eksilets psykologi og hvorfor nogle mennesker må bryde op fra alt hvad de kender og elsker.

Praktiske forhold

Mødested

Vi mødes på Øbro Jagtvej Bibliotek.

Tidspunkt og dage

Mødes 1. mandag i måneden kl. 17.30-19

Bøger vi har læst eller vil læse:

Khaled Hosseini: En bøn til havet
Siri Ranca Hjelm Jacobsen: Havbrevene