Børnebogcast special: Forfatterspirernes fantasifulde fortællinger

Efterår betyder ny sæson af Forfatterspirernes skriveklub! Lyt med i denne podcast og høre mere om, hvor fedt det er.

Her aflytter eller henter du episoden Forfatterspirernes fantasifulde fortællinger.
Varighed: 31:10

Speak og redigering: Berit Freyheit.

Forfatterspirernes Skriveklub er et tilbud til børn og unge i København. På flere biblioteker i byen mødes man en eftermiddag om ugen og skriver. Der er forskellige undervisere hvert sted, og således også forskel på klubbernes måde at køre på. Det er meningen det skal være et hyggeligt fællesskab omkring det at skrive, hvor man både hjælper og opmuntrer hinanden og deler en hobby, som mange ellers sidder lidt alene med.

Som en introduktion til efterårssæsonen 2022 kan du i denne episode af Børnebogcast lytte til bibliotekar Tine Due og underviser og forfatter Casper Grundtvig. Sammen snakker de om hvordan det er at gå til forfatterspirer og hvor meget fantasifuldt de unge forfattere finder på.

Under artiklen kan du finde bøger skrevet af de forskellige undervisere og et par af tidligere elever, der nu er forfattere.

Læs mere om de forskellige klubber og køb dit medlemsskab via dette link til Forfatterspirernes Skriveklubber.

Børnebogcast er et tilbud fra Københavns biblioteker, hvor børnebibliotekar Julie Arndrup med gæster inspirerer til læsning. Hvad kan børnene selv læse, og hvad kan du læse højt, når I har været igennem alt det, du husker fra din egen barndom? Hvad er der kommet af nyt og hvad er godt? Der kommer ca. 10 episoder om året og de er temabaserede, så du kan finde lige det emne der er relevant for dig og din familie.

Du kan abonnere på podcasten på iTunes
Du kan abonnere på podcasten på Spotify
Du kan abonnere på podcaten på Deezer
Du kan abonnere på podcasten på eReolen
Du kan abonnere på podcasten på Podbean

Eller skriv 'Børnebogcast' i søgefeltet på din podcast-app

Du kan holde øje med Børnebogcast på Københavns Børnebibliotekers Facebook.

Jingle:
"The Show Must Be Go" Kevin MacLeod (incompetech.com)
Licensed under Creative Commons: By Attribution 3.0 License