Nyindretning af Københavns 20 biblioteker

01.04.23
Siden januar 2022 og frem til og med foråret 2024 nyindrettes voksenafdelingerne på Københavns Biblioteker.

Formålet med nyindretningen er at skabe inspirerende og nyindrettede biblioteksrum, der er indbydende og nemme at finde rundt i.

Flere bogudstillinger med nye bøger

Nyindretningen skaber bl.a. plads til flere bogudstillinger med nye bøger. Antallet af bogudstillinger vil variere fra bibliotek til bibliotek alt efter bibliotekets størrelse.

Som noget nyt er der udviklet 11 nye udstillingskategorier, der har noget for enhver bogelskers smag. Allerede nu kan du opleve kategorierne på vores hjemmeside og fremover som bogudstillinger, når du besøger Københavns Biblioteker.

De 11 kategorier har hvert sit ikon, som bl.a. skal gøre det lettere at få inspiration til den næste gode læseoplevelse og samtidig danne bro mellem de fysiske udstillinger og de digitale bibliotekstilbud.

Gå på opdagelse i de nye udstillingskategorier på vores hjemmeside.

Oplev nyindretningen og de nye bogudstillinger på følgende biblioteker:

• Hovedbiblioteket
  • BIBLIOTEKET Rentemestervej
  • Bibliotekshuset
  • Blågårdens Bibliotek
  • Brønshøj Bibliotek
  • Christianshavns Bibliotek
  • Islands Brygge Bibliotek
  • Kulturstationen Vanløse
  • Nørrebro Bibliotek
  • Sundby Bibliotek
  • Sydhavn Bibliotek
  • Valby Bibliotek
  • Vesterbro Bibliotek
  • Vigerslev Bibliotek
  • Øbro Jagtvej Bibliotek
  • Ørestad Bibliotek
  • Østerbro Bibliotek

Det nye udstillingskoncept bygger på erfaringer fra de tidligere 14-dages lån, der nu er udvidet til 28-dages lån.

Reserver fra vores store samling

Den ekstra plads til bogudstillinger er fundet ved at flytte nogle bøger på lager, hvorfra reserveringer ekspederes dagligt. Du kan få adgang til bøger på lager ved at reservere til afhentning på et bibliotek nær dig via vores app og hjemmeside.

Læs mere om bibliotekernes app på vores hjemmeside.

Bliv førstevælger til de nye bøger

Tilmeld dig nyhedsbrevet Førstevælger, og få direkte besked om de nyindkøbte bøger inden for hver kategori, og dermed mulighed for at få fingrene i de nyeste bøger først.