Maren Uthaug om "11%"

Fremtidsvision hvor kvinderne har magten, og mænd er avlsdyr

Maren Uthaugs roman 11% er en fremtidsvision hvor samfundets befolkning (næsten) udelukkende består af kvinder.

Hør podcast

Avlscenter på Lolland

I den nye tid er der ingen mænd tilbage i samfundet. Ud over en lille flok hanner, man opbevarer på et avlscenter på Lolland.

Maren Uthaug er kendt for sine satiriske og skarpe tegninger i dagbladet Politiken – noget som er en videreudvikling af hendes blog ”Marens Blog”. Hun har fået DR Romanprisen 2018 og Læsernes Bogpris i 2020

Maren Uthaug var i oktober 2022 inviteret til at tale om ”11%” på Hovedbiblioteket, og hun blev interviewet af bibliotekar Caroline Enghoff Mogensen fra Københavns Biblioteker, Blågården.

Om podcasten

Podcasten er produceret og tilrettelagt af Claus Vittus og indgår i serien 'Månedens Forfatter', som er en podcast-serie, der har eksisteret i syv år og som har mere end 50 forfattere repræsenteret i lydform.

Se mere om "Månedens Forfatter" her.

Musik leveret af Epidemic Sound