Bag om København: Den lille flygeltrold. Hvorfor er lykken så lunefuld?

Karen Jønsson er pianist, komponist, skuespillerinde og sangerinde. Og det er ikke altid let at være ambitiøs i branchen, når man har større ambitioner end at vise ben eller smile sødt.

Her lytter du til episoden om Karen.

Minisode 2: Karen kærlighedsliv er heller ikke let - og sladren løber.

Som der står i den mest kendte af de sange, hun skriver melodi til:

Hvorfor er lykken så lunefuld,
og hvorfor er glæden så kort?
Ak, ofte er livet så meningsløst hårdt.

Musik og andre klip brugt i episoderne

Lille Pige vil Du jazze med mig, 1938
Hvorfor er Lykken saa lunefuld. Erik Tuxen's Orkester 1936
Hvorfor Er De Saa Besværlige, Stig Lommers Hornbæk revy 1936
Hvorfor er Lykken så Lunefuld fra filmen En Fuldendt Gentleman 1937

Følg med

Podcasten er skrevet og fortalt af Berit Freyheit. Der udkommer en ny episode hver måned.

Abonner på podcasten, der hvor du ellers lytter dine podcast -  og få flere spændende fortællinger om Københavns historie og markante personligheder gennem tiderne.

Her kan du læse om, hvordan du kommer i gang med at lytte til podcast.

Nyhedsbrev

Nyhedsbrevet Bag om København er til dig med interesse for Københavns historie, byens huse og livet i hovedstaden. Du præsenteres for gode bøger. Du får adgang til spændende arrangementer og bogkonkurrencer.

Nyhedsbrevet indeholder en bred vifte af artikler om byens kvarterer og historiske emner. For at komme godt omkring, vil du modtage artikler fra Københavns Museum, Rundetaarn, en rækker lokalhistoriske foreninger og vores øvrige samarbejdspartner.

Meget mere podcast

Københavns Biblioteker producerer flere andre podcasts om litteratur, historie og kultur – find dem alle sammen her.