Vi elsker bøger rejser i tiden

22.02.23
Med temaet “På rejse” vil Vi elsker bøger inviterer Københavns børnefamilier og skoler på rejse i litteraturen, der som intet andet kan åbne døre til nye verdener og specielle steder. Med temaet præsenterer festivalen børnene for rejser, der åbner verden op og giver mulighed for at forstå sig selv og sin hverdag i mødet med det, man ikke kender.

Når vi rejser ind i bøgernes verden, kan vi også uden problemer rejse i tiden. Fx til fremtiden hvor vi måske har svævende biler eller et Danmark dækket af skrald? Vi kan også rejse tilbage i tiden til dengang, dinosaurerne levede. Eller hvad med at opleve hvordan det var at være viking?

Find dine næste tidsrejsebøger her nedenunder og forbered dig fx på et besøg på Ørestad Bibliotek under festivalugen, hvor de rejser tilbage til vikingetiden.

I år kan I komme med på en større rejse, når I besøger bibliotekerne i København. Vi elsker bøger-festivalen har i år temaet "På rejse" og løber af stablen d. 20-25 marts.

Du finder festivalprogrammet her

8-10

10-12

Sørg for at få reserveret de bøger, som du gerne vil læse og læs dig klar til Vi elsker bøger festivalen 2023!
Vi håber at se dig på et eller flere biblioteker under festivalen!

Mvh. Vi elsker bøger teamet