Fire fantastiske dyrehistorier til de mindste

Dit børnebibliotek anbefaler fire skønne dyrehistorier der fungerer særdeles godt til de mindste.

Forfatter og illustrator Susanne Strasser har skrevet og illustreret disse fire bøger der fungerer særdeles godt til de mindste fordi de byder på sjov og overraskelser, masser af gentagelser og et klart problem der skal løses; Elefanten vil gerne vippe men er for tung, bjørnen vil have kagen, men kagen står for højt oppe, og alle dyrene vil gerne i bad med hvalen, men er der plads?  Dyrene samarbejder og hjælper hinanden. Og man hepper næsten på bjørnen og håber den får fat i kagen, og man håber sådan at der er plads til alle i det badekar.

I "Søvnig og lysvågen" begynder det egentlig så godt med, at alle sovedyrene ligger pænt på række i sengen parate til at falde i søvn.  Men så skal søløven tisse, krokodillen har ikke børstet tænder, og pelikanen er blevet tørstig. En efter en siver de ud og kommer ikke tilbage. De er nemlig gået ind til det lille barn, som ejer dem, og først da en eller anden slår en prut, får drengen sin seng for sig selv.

God fornøjelse!

10.08.20