Video: Byg en kasse til pinlige historier

14.09.20
Er du vild med at bygge og bruge din fantasi? Så se denne kreative videotutorial, hvor du lærer at lave din egen kasse til pinlige historier - ligesom dem Sallys far har lidt for mange af!

Sallys far er pinlig, meget pinlig endda. Men vi har alle prøvet at gøre noget pinligt som vi ønsker vi aldrig havde gjort. Udsmyk din egen kasse og hjælp os med at indsamle pinlige historier fra dine venner og familie. Så bliver det hele lidt mindre pinlig!

Det du skal bruge:

• Skotøjsæske eller anden lille kasse
  • Hobbykniv / Saks
  • Papir og blyant
  • Farver / tusser / maling
  • Glimmer / silkepapir / knapper
  • Bånd / snor / tape/ lim
  •  … kun fantasien sætter grænser

Workshoppen afholdes af de dygtige legesmede fra Lokalet – Rum for opfindsomhed. Kan både bruges som en kreativ fællesoplevelse for hele familien og fra 7 år kan man også selv sidde og hygge sig med at bygge.

Om børnelitteraturfestivalen "Vi elsker bøger"

Københavns Bibliotekers børnelitteraturfestival hedder Vi elsker bøger. Festivalen foregår på alle Københavns Biblioteker og henvender sig til børn i alderen 0-12 år og derover samt deres voksne. Oplev forfattermøder, booktalks, readathons, workshops, filmvisning, højtlæsning og mange flere aktiviteter for hele familien.