Børnebogcast nr. 5 - den store fantasy udgave!

03.11.16
I oktober udgaven af Børnebogcast handler det om fantasy og der er MASSER af forslag til gode titler at læse! Børnebogcast er en podcast til forældre, der læser højt for deres børn, eller som har skolebørn der læser selv.

Du kan lytte til episoden Den store store fantasy-udgave her
Tid: 56:52

Vi har været på Fantasybogmesse på Herlufsholm, vi har talt med en håndfuld danske fantasyforfattere og vi har talt med en børneboghandler og en forlagsredaktør. Det har resulteret i en Børnebogcast der strækker sig over næsten en time og er smækfyldt med gode bud på titler til børn, unge og endda voksne fantasylæsere. Der er klassikere, nyudgivelser og noget for både begyndere og øvede - fantasy er for alle, og den brede genre kan lære os noget om forskellen mellem godt og ondt, at overkomme livets udfordringer og hjælpe hinanden undervejs.

Du vil gerne læse højt, men din 4 årige vil kun høre den samme bog igen og igen. Du har læst alle dem du kan huske fra din egen barndom, og hvad så nu?? Dit skolebarn skal læse 20 min. om dagen – men HVAD?? Og måske kræver det også lidt overtalelse? Og hvad er op og ned i al den forskning, hvordan finder man overhovedet ud af, hvad der virker?

Bibliotekar Julie Arndrup, der har 15 års erfaring som børnebibliotekar og ved hvad ungerne efterspørger, og Lisa Gardum Andersen, lærer, skolebibliotekar og master i børnelitteratur, der ved hvad der rører sig og kender forskel på skidt og kanel, guider dig trygt igennem de mange bøger der udgives hele tiden.

Lyt med på Børnebogcast, hvor vi snakker med forfattere, forskere og børn der læser, og altid har masser af gode anbefalinger til hvad I kan vælge at læse.

Du kan abonnere på podcasten på iTunes
Du kan abonnere på podcasten på Spotify
Du kan abonnere på podcaten på Deezer
Du kan abonnere på podcasten på eReolen
Du kan abonnere på podcasten på Podbean

Eller skriv 'Børnebogcast' i søgefeltet på din podcast-app

Følg med på Københavns Børnebiblioteker på Facebook

Jingle:
"The Show Must Be Go" Kevin MacLeod (incompetech.com)
Licensed under Creative Commons: By Attribution 3.0 License

for at skrive en kommentar.
Materialer