Anna Elisabeth Jessen om Hjemsted

Sønderjylland og det dansk-tyske grænseland danner dramatisk baggrund for romanen Hjemsted af journalisten og forfatteren Anna Elisabeth Jessen

Hør podcast

Anna Elisabeth debuterede i 2019 med slægtsromanen ’Om hundrede år’, der via skiftende perspektiver fortæller en sønderjysk families historie gennem flere generationer i årene 1914-2014.

Bogen blev en kæmpe bestseller, og efter at have udgivet en række andre bøger vender Anna Elisabeth Jessen nu indholdsmæssigt med sin nye roman ’Hjemsted’ tilbage til Sønderjylland. Romanen er en fortælling om kærlighed og identitet i Sønderjylland fra 1930’erne til i dag. Og om at træffe valg – også de forkerte.

Anna Elisabeth Jessen er oprindeligt journalist og har lavet dokumentarudsendelser for DR i mange år. Efter sin debut som skønlitterær forfatter i 2019 har hun også skrevet arbejdspladsromanen ’Huset’ (2021) om DR , og senest  i 2023 hendes fjerde roman ’Hjemsted’.

Anna Elisabeth gæstede Københavns Hovedbibliotek den. 16. maj til en snak om sine sønderjyske romaner. Hun blev interviewet af Maria Månson, journalist og tidligere DR-ansat.

Tilrettelagt af Claus Vittus, Københavns Biblioteker LYD

Om podcasten

Podcasten er produceret og tilrettelagt af Claus Vittus og indgår i serien 'Månedens Forfatter', som er en podcast-serie, der har eksisteret i syv år og som har mere end 50 forfattere repræsenteret i lydform.

Se mere om "Månedens Forfatter" her.

Musik: Epidemic Sound