Børnebogcast: Den Store Zombiepodcast!

Børnebogcast har besøg af forfatter Thomas Arnt, og sammen med børnebibliotekarene Sigrid og Julie taler han om zombiebøger i massevis.

Her aflytter eller henter du episoden Den Store Zombiepodcast!
Varighed: 1:00:55

Alle elsker zombier!

Eller... zombier elsker i hvert fald alle. Især når de er sultne. Vi ved ikke om børnebibliotekarer ligefrem elsker zombier, men vi elsker i hvert fald at oplyse og inspirere, og når du har hørt denne podcast og fundet de mange zombiebøger til dine læsende børn, så vil I alle være bedre rustede til at overleve zombieapokalypsen. Når den kommer.

Der findes zombiebøger til alle. Pegebøger, masser af letlæsning, højtlæsning og bøger man kan læse selv. Der findes uhyggelige, realistiske, grusomme zombiebøger, der virkelig får dig til at værdsætte den fredelige skoledag. Og der findes sjove, skøre zombiebøger som mest får dig til at grine. Der findes de splattede, de klamme, til alle dem der elsker bøger med prutter og splat. Og der findes de eftertænksomme, hvor zombien bliver et symbol på, hvor svært det er at føle sig fremmed og udenfor. Så der er ingen undskyldninger for ikke at læse om zombier.

I denne episode af Børnebogcast præsenterer vi dig for rigtig mange af titlerne, og vi snakker med forfatter Thomas Arnt om hans tre bøger om zombier. De er alle tre i den lettere, sjove ende. Vi snakker også om overlevelsesstrategier generelt - er vi fx bedre stillede i Danmark, med alle vores ligusterhække? Vil en zombie kunne trænge igennem sådan en, uden at miste arme og ben? Og hvad med alle de små øer - er de et oplagt sted at flygte hen?

Bliv klogere, eller måske bare godt underholdt, i Den Store Zombiepodcast!

Børnebogcast er et tilbud fra Københavns biblioteker, hvor børnebibliotekar Julie Arndrup med gæster inspirerer til læsning. Hvad kan børnene selv læse, og hvad kan du læse højt, når I har været igennem alt det, du husker fra din egen barndom? Hvad er der kommet af nyt og hvad er godt? Der kommer ca. 10 episoder om året og de er temabaserede, så du kan finde lige det emne der er relevant for dig og din familie.

Du kan abonnere på podcasten på iTunes
Du kan abonnere på podcasten på Spotify
Du kan abonnere på podcaten på Deezer
Du kan abonnere på podcasten på eReolen
Du kan abonnere på podcasten på Podbean

Eller skriv 'Børnebogcast' i søgefeltet på din podcast-app

Du kan holde øje med Børnebogcast på Københavns Børnebibliotekers Facebook.

Jingle:
"The Show Must Be Go" Kevin MacLeod (incompetech.com)
Licensed under Creative Commons: By Attribution 3.0 License

28.10.20