Børnebogcast nr. 22 - begynderlæsning og skolestart

Børnene er startet i skole og der skal læses. Men hvordan lærer man at læse, hvad kan man som forældre gøre derhjemme og kan man forene træning med lyst?

Her aflytter eller henter du episoden om begynderlæsning.

Varighed: 49:53

August er skolestart og hvad er mere nærliggende end at tale om begynderlæsning? Julie og Laila har inviteret Josefine Lergaard Piihl i "studiet" og snakker om hvad læreren synes er en god ide, for at læsetræne med sit barn. Der er konkrete tips og tricks, stor forståelse for at det kan være svært med alt det nye og sidst men ikke mindst, anbefalinger af gode titler, som du også kan se herunder.

Børnebogcast er et tilbud fra Københavns biblioteker, hvor børnebibliotekar Julie Arndrup med gæster inspirerer til læsning. Hvad kan børnene selv læse, og hvad kan du læse højt, når I har været igennem alt det, du husker fra din egen barndom? Hvad er der kommet af nyt og hvad er godt? Der kommer ca. 10 episoder om året og de er temabaserede, så du kan finde lige det emne der er relevant for dig og din familie.

Her aflytter eller henter du episoden om begynderlæsning.
Varighed: 49:53

Du kan abonnere på podcasten på iTunes
Du kan abonnere på podcasten på Spotify
Du kan abonnere på podcaten på Deezer
Du kan abonnere på podcasten på eReolen
Du kan abonnere på podcasten på Podbean

Eller skriv 'Børnebogcast' i søgefeltet på din podcast-app

Du kan holde øje med Børnebogcast på Københavns Børnebibliotekers Facebook.

Jingle:
"The Show Must Be Go" Kevin MacLeod (incompetech.com)
Licensed under Creative Commons: By Attribution 3.0 License