Børnebogcast nr. 23 - Højtlæsning med Lars Daneskov

Efteråret er over os, det er på tide at blive derhjemme og sidde under varme dyner og drikke varme drikke, mens vi læser varme historier højt for hinanden.

Du kan lytte til Højtlæsning med Lars Daneskov her
Tid: 48:12

Lisa og Julie har lidt forslag til, hvad man kan læse højt for børn og barnlige sjæle, og så snakker de med Lars Daneskov, der har udgivet adskillige morsomme højtlæsningsbøger. Senest Godnat og sjov godt, - en samling godnathistorier med noget på hjerte. Og Stenfjæs, en klassisk højtlæsningsbog om to børn, deres familier og en hel del eventyrlige begivenheder. Se alle de gode titler herunder.

---------------------------------------------------------------

Du vil gerne læse højt, men din 4 årige vil kun høre den samme bog igen og igen. Du har læst alle dem du kan huske fra din egen barndom, og hvad så nu?? Dit skolebarn skal læse 20 min. om dagen – men HVAD?? Og måske kræver det også lidt overtalelse? Og hvad er op og ned i al den forskning, hvordan finder man overhovedet ud af, hvad der virker?

Bibliotekar Julie Arndrup, der har 15 års erfaring som børnebibliotekar og ved hvad ungerne efterspørger, og Lisa Gardum Andersen, lærer, skolebibliotekar og master i børnelitteratur, der ved hvad der rører sig og kender forskel på skidt og kanel, guider dig trygt igennem de mange bøger der udgives hele tiden.

Lyt med på Børnebogcast, hvor vi snakker med forfattere, forskere og børn der læser, og altid har masser af gode anbefalinger til hvad I kan vælge at læse.

Du kan abonnere på podcasten på iTunes
Du kan abonnere på podcasten på Spotify
Du kan abonnere på podcaten på Deezer
Du kan abonnere på podcasten på eReolen