Børnebogcast nr. 26 - Seje piger før og nu

I anledning af d. 8. marts, Kvindernes internationale kampdag, snakker børnebibliotekarerne Laila og Julie om seje piger i børnebøger - før og nu. Vi får også besøg af forfatter Ida-Marie Rendtroff, der har skrevet om mange seje piger og drenge.

Her aflytter eller henter du episoden Stærke piger før og nu.
Varighed: 1:04:36

Seje piger - hvordan er man egentlig sej? Skal man have rødt hår eller tage en særlig hat på? Laila og Julie anbefaler en ordentlig bunke titler, både billedbøger, selvlæsning, højtlæsning og ungdomsbøger, om piger der er seje på mange forskellige måder.

Dernæst taler vi med Ida-Marie Rendtorff, der har skrevet mange bøger om seje piger både i fantasyuniverser og i virkeligheden. Vi kommer også lidt omkring klimadebatten, som flere af Ida-Maries bøger kredser om.

Børnebogcast er et tilbud fra Københavns biblioteker, hvor børnebibliotekar Julie Arndrup med gæster inspirerer til læsning. Hvad kan børnene selv læse, og hvad kan du læse højt, når I har været igennem alt det, du husker fra din egen barndom? Hvad er der kommet af nyt og hvad er godt? Der kommer ca. 10 episoder om året og de er temabaserede, så du kan finde lige det emne der er relevant for dig og din familie.

Du kan abonnere på podcasten på iTunes
Du kan abonnere på podcasten på Spotify
Du kan abonnere på podcaten på Deezer
Du kan abonnere på podcasten på eReolen
Du kan abonnere på podcasten på Podbean

Eller skriv 'Børnebogcast' i søgefeltet på din podcast-app

Du kan holde øje med Børnebogcast på Københavns Børnebibliotekers Facebook.

Jingle:
"The Show Must Be Go" Kevin MacLeod (incompetech.com)
Licensed under Creative Commons: By Attribution 3.0 License