BogDate 26 om danske albums 1

Kim Larsens første solo-LP ”Værsgo” og Natasjas plade ”I Danmark er jeg Født” er begge klassikere indenfor dansk musik. De er begge emner for en ny serie om epokegørende danske musik-albums.

Hør podcast

Bogserie on danske albums

I foråret 2023 udkom de første fem bøger i en ny serie der hedder Danske Albums. Det er en bogserie der fokuserer på markante udgivelser i dansk musik fra 1960erne og frem efter.I denne podcast tager jeg fat i de første to bøger der handler om henholdsvis Kim Larsens første solo-LP ”Værsgo” og Natasjas plade ”I Danmark er jeg Født”. Begge to plader som er en slags klassikere indenfor dansk musik og begge to plader der tager udgangspunkt i musikmiljø fra København.

Forfatter og musikjournalist Henrik Marstal på Christianshavn som har en stor betydning for Kim Larsen på albummet Værsgo. (foto: Claus Vittus)

Musikjournalist Nanna Balslev har skrevet bogen om I Danmark Er Jeg Født, der udkom i 2007 - tre måneder efter at Natasja var blevet trafikdræbt på Jamaica. Foto fra receptionen for bogserien. (Foto: Claus Vittus)

Om podcasten

Podcasten er produceret og tilrettelagt af Claus Vittus og indgår i serien 'BogDate'.

Musik: Epidemic Sound

Hør flere afsnit af BogDate

Abonner på podcasten, der hvor du ellers lytter dine podcast -  og få flere anbefalinger og interviews med forfattere.