Kundskabens Hotel #25 Pamela - ekstraordinær dyd og litterær sensation

Brevromanen ‘Pamela’ fra 1740 rokkede ved kønsroller og klasseskel, opfandt romangenren, gav anledning til en decideret fejde i sin samtid og banede muligvis vejen for menneskerettighederne. Kundskabens Hotel ser nærmere på Richardsons fortælling om den exceptionelt dydige tjenestepige Pamela, som satte Europa på den anden ende.

Her kan du lytte til episoden 'Pamela - ekstraordinær dyd og litterær sensation'
Varighed: 29:01

Produktion: Caroline Enghoff og Anne Jeppesen
Medvirkende: Pernille Byberg Christoffersen og Anja Brygmann
Kendingsmusik:  Eucrid Elms - I Just Saw The End of the World
Musik i episoden: W.A. Mozart - ‘Una donna a quindici anni’ fra Cosi fan tutte, spillet af Skidmore College
Musik i episoden: J.S. Bach - Air i f-dur, spillet af Mississippi Piano College Pedagogy
Musik i episoden: J.S. Bach - Preludium i fuga nr. 14 i F# mol, European Archive

Du kan abonnere på podcasten i iTunes
Du kan abonnere på podcasten på Podbean
Du kan abonnere på podcasten på Spotify
Du kan abonnere på podcasten på eReolen

Eller skriv 'Kundskabens Hotel' i søgefeltet på din podcast-app

Meget mere podcast

Københavns Biblioteker producerer flere andre podcasts om litteratur, historie og kultur – find dem alle sammen her.

Af Københavns Biblioteker
24.03.20