Kundskabens Hotel #3: Khalid Albaih og de virale tegninger

06.07.18
I 2010 eksploderede det arabiske forår. Sudanesiske Khalid Albaih var midt i begivenhederne og udtrykte dem skarpt gennem sine satiriske tegninger, der gik viralt på Twitter og Facebook.

Nu sidder han og arbejder ved sin laptop ved et af de runde borde i caféen på Københavns Hovedbibliotek. Han har nemlig fået ophold i København som ’fribykunstner’ gennem ICORN (International Cities of Refuge Network), der giver frirum til kunstnere, hvis ytringsfrihed krænkes i deres hjemlande.

I dette afsnit får du lov at møde kunstneren, høre om hans tegninger og om hvordan København har inspireret ham til et nyt projekt: Han vil starte et bibliotek i sit hjemland Sudan.

Produktion: Anne Jeppesen
I redaktion: Jacob Krag Linde
Medvirkende: Khalid Albaih og Pernille Bærendtsen
Kendingsmusik: Eucrid Elms

Her kan du lytte til episoden 'Khalid Albeih og de virale tegninger
Tid: 20:33

Med Kundskabens Hotel inviterer vi dig ind på biblioteket – både i stille hjørner mellem fyldte boghylder og ved livligt larmende caféborde. Her vil du blive præsenteret for litteratur, viden, kunst, film og musik af de mange inspirerende, vidende mennesker, man kan møde i Københavns Biblioteker.

Du kan abonnere på podcasten i iTunes
Du kan abonnere på podcasten på Podbean
Du kan abonnere på podcasten på Spotify
Du kan abonnere på podcasten på eReolen

Eller skriv 'Kundskabens Hotel' i søgefeltet på din podcast-app

Få opdateringer og gode lytte-anbefalinger på Københavns Biblioteker - LYDs facebookside.

Tilbage til LYD

Materialer