Månedens forfatter: Kristian Leth

”Et landskab slugt af tåge. Sådan er min barndom.” Sådan begynder Kristian Leths seneste bog "En vej ud af Tågen".

I foråret 2022 udgave Kristian Leth bogen  ”En vej ud af tågen” – en bog hvor han ser tilbage på sin barndom og sine forældre – skuespilleren Hanne Uldal og filmmanden Jørgen Leth.

Hør podcast

Manglende erindring

”...meget af det har jeg fået genfortalt. Jeg kan ikke selv huske det.” Kristian Leths fortælling, handler om at komme til bunds i, hvad det egentlig er for en barndom han har haft, hvorfor han ikke kan huske særligt meget af den. Bogen ”En vej ud af tågen” er en række korte kapitler, oplevelse af sin familie, og af at blive far refleksioner over erindring eller manglende erindring,.

Musiker, digter,forfatter og radiomand

Kristian Leth er både forfatter, digter, musiker og skuespiller. Han blev uddannet fra Forfatterskolen i 2002 og har skrevet i alt ni bøger og hans forfatterskab tæller både på digtsamlinger, faglitteratur og romaner. Han har også lavet en lang række radioprogrammer især med udgangspunkt i musik.

Interview af Torben Sangild

Tilrettelagt af Claus Vittus

Musikken: It´s Been So Long og  Mountain Air af Cody Francis, Seven Falls af Hara Noda