Månedens forfatter: Helle Helle

Hør Helle Helle i samtale med journalist Tore Leifer om tid og sprog i BOB og igennem forfatterskabet

Lyt til podcasten fra Københavns biblioteker med Helle Helle lige her.

Hør Helle Helle i samtale med journalist Tore Leifer

”Han skal finde ud af, hvad han skal. Og det ved han ikke, hvad er. Så derfor drifter han rundt i København og leder efter arbejde og prøver at finde sin vej”. Således introducerer Helle Helle hovedpersonen Bob fra sin seneste roman i Københavns Bibliotekers spritnye udgave af podcasten ’Månedens forfatter’.

I en samtale med journalist Tore Leifer fortæller forfatteren bl.a., hvordan hun har brugt et stof, hun selv kender rigtig meget til, mens hun skrev BOB. Nemlig det at flytte fra provinsen til København. Og hvordan der på én gang kan ligge en enorm ensomhed og en kæmpestor energi i ikke at vide, hvad man skal.

Samtalen kredser desuden om forholdet mellem det tidsbundne og det tidløse i en fortælling, og om hvordan sproget gennem hele forfatterskabet har fungeret bedst for Helle Helle, når hun beskriver i stedet for at forklare.

”BOB” er den selvstændige efterfølger til Helle Helles forrige roman ’de’ – og det er netop hovedpersonen fra ’de’, der både er Bobs kæreste og romanens jeg-fortæller.

Om podcasten

Podcasten er produceret og tilrettelagt af Claus Vittus og indgår i serien 'Månedens Forfatter', som er en podcast-serie, der har eksisteret i syv år og som har mere end 50 forfattere repræsenteret i lydform.

Se mere om "Månedens Forfatter" her.

Find flere podcasts fra Københavns Biblioteker

Du kan finde Københavns Bibliotekers øvrige podcasts her.

Du kan abonnere på podcasten på iTunes
Du kan abonnere på podcasten på Spotify
Du kan abonnere på podcasten på Deezer
Du kan abonnere på podcasten på Podbean

Eller skriv 'Månedens forfatter' i din podcast app.