Månedens forfatter: Tine Høeg

14.06.22
Forfatteren Tine Høeg fortæller i en dagbogslignende roman om den hårde oplevelse af en fertilitetsbehandling.

Tine Høegs tredje roman SULT er en fortælling om Mia og Emil, der gennem et år har forsøgt at få et barn og nu starter i fertilitetsbehandling, der bliver stadig mere gennemgribende og truer med at få alt til at falde fra hinanden.

Hør podcasten

Gravid

Podcasten er baseret på at Tine Høeg i midten af juni 2022 var ’Månedens forfatter’ til en samtale om den nye bog med journalist Lærke Kløvedal på Københavns Hovedbibliotek. Bogen slutter efter ni måneders forløb uden resultat af fertilitetsbehandlingen for romanens hovedperson Mia. Forfatteren Tine Høeg selv mødte op til arrangementet på Hovedbiblioteket højgravid. Bogen ville dog være blevet udgivet selvom hendes egen fertilitetsbehandling ikke var lykkedes, fortæller hun.

Fra ungdoms forelskelse til død

Tine Høeg (f. 1985, Albertslund) brød stort igennem med ’Nye rejsende’, som hun modtog Bogforums Debutantpris for. En roman om en ung kvindes vej ind i voksenlivet. I maj 2020 fulgte Tine Høeg debuten op med bestsellerromanen ’Tour de chambre’, der kredser om venskab, forelskelse og død.

Podcasten er tilrettelagt af Claus Vittus

Musik: Mountain Air/It´s Been So Long - Cody Francis