Podcast: Hvordan bliver en billedbog til?

I denne podcast skal vi med ind i billedbogens maskinrum. Til at tale om det, har vi inviteret forfatter Hanne Kvist og illustrator Signe Parkins, der sammen har lavet billedbogen "Blomsten, der elsker mig" om en plante, der forlader sin grøftekant, drager ud og vender tilbage - lidt klogere på verden.

Lyt til Hvordan bliver en billedbog til her

Om podcasten

I denne podcast taler forfatter Hanne Kvist og illustrator Signe Parkins om tilblivelsen af billedbogen "Blomsten, der elsker mig" - samarbejdet mellem illustrator og forfatter og eksperimenter med form og udtryk. Interviewer er lektor og litteraturformidler, Marianne Eskebæk Larsen. I starten hører vi også et lille klip med Nanne Stuart på 6 år, der fortæller os om, hvad hun tænkte over, da hun læste "Blomsten, der elsker mig."

Om "Vi elsker bøger" podcast

"Vi elsker bøger"-podcast produceres af Københavns Biblioteker i forbindelse med afholdelsen af Københavns Bibliotekers årlige børnelitteraturfestival af samme navn. Podcasten dykker ned i emner der vedrører børns litteratur, læsning og sproglige udvikling og er både foredrag og interviews.

Du kan abonnere på podcasten på iTunes
Du kan abonnere på podcasten på Spotify
Du kan abonnere på podcaten på Deezer
Du kan abonnere på podcasten på eReolen
Du kan abonnere på podcasten på Podbean

Eller skriv 'Børnebogcast' i søgefeltet på din podcast-app

Følg med på Københavns Børnebiblioteker på Facebook

Se mere om Vi elsker bøger festivalen på bibliotekernes hjemmeside her.