Søhelt Svindler & Spion Episode 7 Hjemvendt

Jørgen Jürgensen vender hjem til Danmark efter 12 års jordomrejse på engelske skibe.

Hør podcast

Guldaldermaler

Jørgen bliver modtaget af sin familie i København i 1806,  bliver kendt og får malet sit portræt af den unge maler C.W. Eckersberg. Eckersberg bliver senere en af de kendteste malere fra den danske guldalder.

Slaget på Reden

København er blevet genopbygget efter en brand og et engelsk bombardement  ved Slaget på Reden. Englændere er hadet, og Jørgens tætte forhold til englænderne giver problemer.

Hør også om Slaget på Reden i denne podcast om søhelten Willemoes: https://bibliotek.kk.dk/nyheder/podcast/soehelte-paa-vilde-veje-willemoes-den-unge-smukke-soehelt

Om podcasten ”Søhelt,Svindler & Spion”

Podcasten er produceret og tilrettelagt af Claus Vittus og er historien om Jørgen Jürgensen. Den er planlagt til mindst 16 afsnit, der kommer i efteråret og vinteren 2022/2023. Serien er 2. sæson af  ”Søhelte på Vilde Veje”, som er en podcast-serie, der har eksisteret i et år og som har fortællinger om danske søhelte.

Musik: Epidemic Sound

Maleri: Portræt af Jørgen Jürgensen af C.W.Eckersberg. Det Nationalhistoriske Museum på Frederiksborg Slot.

Se mere om "Søhelte på vilde veje"

Abonner på podcasten, der hvor du ellers lytter dine podcast -  og få flere spændende fortællinger.