Søhelt,Svindler & Spion Episode 6 Forfatter

Jørgen Jürgensen var styrmand på et skib på vej fra Australien hjem mod Europa, da de blev ramt af en hård storm og måtte søge ly på Tahiti.Det blev til en forelskelse og starten på et forfatterskab

Hør podcast

Forelsket på Tahiti

Sømændene var glade for at være strandet på Tahiti. For der var en masse søde og meget smukke kvinder på Tahiti.  Jørgen bliver forelsket. Ikke i en bestemt kvinde, men mere i alle pigerne på Tahiti. Han skriver i sin dagbog:

”En kærlig kvindes smil betyder mere for mig end de rigdomme og hæder, som kronede hoveder kunne give mig.”

Som de fineste damer i London og Paris

”Kvinderne er bemærkelsesværdige for deres ranke og elegante skikkelse, og de bruger lige så lang tid på at sætte deres hår og smøre det ind i olier som de fineste damer i London og Paris.”

Hans skriverier på Tahiti bliver starten på hans forfatterskab.Han udgiver i alt ni bøger.

Om podcasten ”Søhelt,Svindler & Spion”

Podcasten er produceret og tilrettelagt af Claus Vittus og er historien om Jørgen Jürgensen. Den er planlagt til mindst 16 afsnit, der kommer i efteråret og vinteren 2022/2023. Serien er 2. sæson af  ”Søhelte på Vilde Veje”, som er en podcast-serie, der har eksisteret i et år og som har fortællinger om danske søhelte.

Musikken er leveret af Epidemic Sound. Musikcitater fra John Mogensen: Mytteriet på Bounty, Johnny Madsen: Bounty Blue

Se mere om "Søhelte på vilde veje"

Abonner på podcasten, der hvor du ellers lytter dine podcast -  og få flere spændende fortællinger.