Torsdagslæseklubben

Denne læseklub læser nye gode romaner og enkelte klassikere og noveller, gerne autofiktion og exofiktion, og vi mødes på Husum Bibliotek.

Om læseklubben

Vi læser

I denne læseklub læser vi forskellige nye romaner og enkelte klassikere og novellesamlinger, og vi har en særlig interesse for autofiktive eller exofiktive romaner. Det vil sige romaner, som enten handler om forfatteren selv, eller hvor forfatteren har skrevet en roman om en historisk kendt person. Blandt andet fordi vi synes det er spændende, hvad der sker, når forfattere skriver fiktion om virkeligheden. Se eksempler på, hvad vi læser nedenfor.

Vil du tilmelde dig læseklubben?  Skriv til Københavns bibliotekers læseklubkoordinator

Sprog

Vi læser bøger på dansk. Men bøgerne kan komme fra hele verden.

Læseklubben er åben for alle.

Kommende møder

• 22. februar: 'Fuglene' af Tarjei Vesaas
  • 21. marts: 'Bizarre fortællinger' af Olga Torkaczuk (udvalgte noveller)
  • 25. april: 'Indtil vanvid, indtil døden' af Kirsten Thorup
  • 30. maj: 'Tilgivelige dødssynder' af Eva Menasse

Praktiske forhold

Mødested

Læseklubben holder til på Husum Bibliotek. Vi sidder i arrangementslokalet på 2. sal.

Tidspunkt og dage

Vi mødes udvalgte torsdage klokken 17-18.30. Vi mødes gerne med 5-6 uger mellem hvert møde, fordi vi også holder af at læse andre bøger indimellem læseklub-bøgerne.

Valg af bøger

Vi vælger bøgerne selv og i samarbejde med Husum Biblioteks bibliotekarer. Vi læser overvejende bøger, som findes på Københavns Bibliotekers bogudstilling "Bestsellere og anmelderdarlings" eller ”Historiens store dramaer og gribende slægtsromaner”. Så behøver vi nemlig ikke reservere dem, men kan finde dem på de forskellige bibliotekers udstillinger.

Find bogudstillingerne her, og se hvilke bøger der er på udstillingen.

Vi har tidligere læst

• 'Doktor Glas' af Hjalmar Söderberg