Lytte-læseklubben på Husum Bibliotek

I denne klub læser vi ikke romaner og noveller; vi lytter til dem og taler om dem. Åben for tilmelding.

Vil du tilmelde dig Lytte-læseklubben?  Skriv til Københavns bibliotekers læseklubkoordinator

Om læseklubben

Holder du af lydbøger? Eller er du aldrig kommet i gang med dem, men vil gerne give dem en chance? Så har vi et godt tilbud til dig!

Vi læser

I denne klub læser vi ikke romaner og noveller; vi lytter til dem og taler efterfølgende om dem. Vi lytter overvejende til bøger af forfattere, som efterfølgende gæster biblioteket. Men vi lytter også bare til gode bøger, der er godt indlæst.

Se eksempler på, hvad vi læser nedenfor.

Sprog

Vi lytter til bøger på dansk. Men bøgerne kan komme fra hele verden.

Læseklubben er åben for alle.

Praktiske forhold

Mødested

Denne læseklub holder mødes i stuelokalet på Husum Bibliotek.

Tidspunkt og dage

Klubben mødes udvalgte lørdage. Fra kl. 9.30-11.00. Se mødedatoerne herunder:

Mødedatoer

• 5/8: Svetlana Aleksijevitj - 'Krigen har ikke kvindeligt ansigt'
  • 2/9: Vladimir Tomic - 'Flotel Europa'
  • 30/9: Shahrnush Parsupur - 'Kvinder uden mænd'
  • 28/10: Mo Yan - 'Hvidløgsballaderne'.
  • 25/11: Vi taler om: Det finder vi ud af

Valg af bøger

Husum Biblioteks bibliotekarer hjælper os med at udvælge bøger. De sørger for, at de kan lånes på eReolen og andre tjenester. Vi låner selv bøgerne.

Hvorfor en lytteklub?

Mange skal lære at lytte, ligesom vi engang skulle lære at læse. Men kan vi lytte, er fordelene mange: Én af fordelene ved lydbøger er, at det frigiver hænderne, så man kan lave noget andet i mens. Derfor er man velkommen til at medbringe grej til at strikke, hækle eller andet, mens man lytter. Vi serverer desuden kaffe og te.