Sundhed

ROLLATORMARCH - Ej blot til lyst

Det bliver et festligt, men også alvorligt slag, for et bedre Bispebjerg med flere læger og plejehjemspladser, pænere sundhedstal og bedre omsorg, når der marcheres ned ad Lygten til Lyngsies Plads.
Bispebjerghjemmets parkeringsplads, Tagensvej 186
I samarbejde med
Bispebjerg Lokaludvalg

Rentemestervej 76
2400 København NV
Danmark

Alle er velkomne, og vi har inviteret eksperter, kunstnere og politikere til at aktualisere emnet.
Forfatter og aktivist Emma Holten kommer og rusker op i vores forståelse af omsorg.
Vi har Speakers Corner med plads til dine oplevelser af god omsorg og sundhed.
Du kan få en helt speciel Rollator-oplevelse for krop og sind, og du behøver ikke have en rollator for at deltage.
Sidst men ikke mindst spidder musiker Kenneth Thordal alderens væsen med egne og omdigtede sange.

Programmet:
Mødested kl. 14.00 Bispebjerghjemmets parkeringsplads, Tagensvej 186, 2400 NV
Marchen kl. 14.00-14.45 via Lygten til Lyngsies Plads/Nørrebro Station, i alt 900 m
På Lyngsies Plads
Kl. 14.45-15.00 Emma Holten
Kl. 15.00-15.20 Speakers Corner om god omsorg
Kl. 15.20-15.40 Very speciel Rollatoroplevelse - også for dig uden rollator
Kl. 15.40-16.00 Kenneth Thordal

Hvorfor er det vigtigt med en rollatormarch?
Selvom vi er mange der mener, at livet i Bispebjerg kommer ind på en førsteplads, så indtager bydelen igen og igen sidstepladsen, når man ser på hvor mange praktiserende læger bydelen har pr. 1000 indbygger, hvor mange lokale plejehjemspladser her findes og hvor gammel en Bispebjergborger gennemsnitlig bliver.

Vi krydrer det alvorlige emne med omsorgsfuld humor, så kom forbi med din mor, farfar eller oldemor og bak op om Bispebjerg Lokaludvalgs arbejde for at forbedre bydelens sundhedstilstand og borgernes trivsel. Alle er velkomne med eller uden rollator.

PS. Der vil blive uddelt klistermærker til rollatoren, tudekiks, flyvers med de skidte sundhedstal og en invitation til et opfølgende debatarrangement i starten af 2025.

Se evt. mere på Facebook.
ROLLATORMARCH - ej blot til lyst // gæsteoplæg v. Emma Holten | Facebook