Børn og unge

Himstregimser og andre dimsedutter ved Utvik / Barfod / Teatermagi Sydhavnen

Foto af Himstregimser.
"Himstregimser og andre duppeditter" er en farverig og interaktiv danseforestilling for børn fra 4 år, der inviterer til leg og sanseoplevelser. Børnene træder ind i en abstrakt verden fyldt med underlige ting og former, hvor nysgerrighed og fantasi er i fokus.
Billetten er: Gratis

Wagnersvej 19
2450 København SV
Danmark

I denne abstrakte verden er rummet fyldt med fantasifulde former, lyde og bevægelser, der vækker nysgerrighed og undren. Her er der ingen faste regler eller svar – i stedet opfordres børnene til at udforske og lade fantasien tage styringen. Scenografien og rekvisitterne blev tidligere vist i en interaktiv udstilling i Rundetårn, og nu kan børnene opleve både optræden og få tid til selv at lege i det lilla univers, hvor sanserne slippes løs, og legen får frit spil. En forestilling, der sætter spørgsmålstegn ved tingene omkring os og opfordrer til at se verden med nye øjne.

Medvirkende: Marlene Bonnesen, Anders Engebretsen.
Producent: Ida Cathrin Utvik.
Komponist: William Kjeldsberg.
Kostumedesigner: Lærke Bang Barfod.
Scenograf: Lærke Bang Barfod.
Koreograf: Ida Cathrin Utvik.
Producent: Ida Cathrin Utvik.
Lyddesigner: William Kjeldsberg.
Lysdesigner: Benjamin Fjellman.

Forestillingen spiller også kl. 10. Læs mere her.

Vi er en del af festivalen ‘Teatermagi i efterårsferien’, der giver børn og deres voksne mulighed for at opleve børneteater i byens kulturhuse og biblioteker i uge 42. Børneteater giver en fælles oplevelse, hvor man er sammen i nuet om magiske øjeblikke - store og små. ​

Teatermagien findes i år på Østerbro, Vesterbro, Amager, i Vanløse, Valby, Indre By, Sydhavnen og Tingbjerg. ​

Teatermagi i efterårsferien: Se det fulde festivalprogram