Børn og unge

Gro ved Tiny Dancer / Teatermagi Sydhavnen

Foto af Gro ved Tiny Dancer.
”Gro” er en musikalsk danseoplevelse for de mindste – en forestilling om det forunderlige ved at vokse.
Billetten er: Gratis

Wagnersvej 19
2450 København SV
Danmark

Hvad forbinder os? Med os selv, hinanden og ikke mindst med naturen. Hvad er vores rødder? Hvordan gror vi - sammen? I forestillingen møder I to søstre, som er vokset op sammen, de ligner hinanden, men alligevel er de meget forskellige. De undersøger gennem musik og dans, hvad det vil sige at gro og vokse op – sammen og hver for sig.

Medvirkende: Liva Møller Overgaard, Mette Møller Overgaard.
Producent: Tiny Dancer.
Lysdesigner: Thora Eriksen.
Scenograf: Cæcilie Parfelt Vengberg.
Kostumedesigner: Cæcilie Parfelt Vengberg.
Lyddesigner: Liva Møller Overgaard.
Konsulent: Emil Vodder.
Assistent: Moha Harada.
Producent: Anna Katrine Korning.
Dramaturgisk konsulent: Thomas Eisenhardt.

I denne abstrakte verden er rummet fyldt med fantasifulde former, lyde og bevægelser, der vækker nysgerrighed og undren. Her er der ingen faste regler eller svar – i stedet opfordres børnene til at udforske og lade fantasien tage styringen. Scenografien og rekvisitterne blev tidligere vist i en interaktiv udstilling i Rundetårn, og nu kan børnene opleve både optræden og få tid til selv at lege i det lilla univers, hvor sanserne slippes løs, og legen får frit spil. En forestilling, der sætter spørgsmålstegn ved tingene omkring os og opfordrer til at se verden med nye øjne.

Medvirkende: Marlene Bonnesen, Anders Engebretsen.
Producent: Ida Cathrin Utvik.
Komponist: William Kjeldsberg.
Kostumedesigner: Lærke Bang Barfod.
Scenograf: Lærke Bang Barfod.
Koreograf: Ida Cathrin Utvik.
Producent: Ida Cathrin Utvik.
Lyddesigner: William Kjeldsberg.
Lysdesigner: Benjamin Fjellman.

Forestillingen spiller også kl. 09.30. Læs mere her.

Vi er en del af festivalen ‘Teatermagi i efterårsferien’, der giver børn og deres voksne mulighed for at opleve børneteater i byens kulturhuse og biblioteker i uge 42. Børneteater giver en fælles oplevelse, hvor man er sammen i nuet om magiske øjeblikke - store og små. ​

Teatermagien findes i år på Østerbro, Vesterbro, Amager, i Vanløse, Valby, Indre By, Sydhavnen og Tingbjerg. ​

Teatermagi i efterårsferien: Se det fulde festivalprogram