Morgensang fejrer 9-års fødselsdag med Pia Raug som gæstevært

Foto: Mike Højgaard/Neue Pink
Med morgensang nr. 380 fejrer Hovedbiblioteket 9 år med musikalsk fællesskab og glæde. Komponist, musiker og sanger Pia Raug vil guide deltagerne gennem en række elskede danske sange herunder nogle af hendes egne kompositioner.
4. sal, "LIVE"
Bibliotek
Hovedbiblioteket

Krystalgade 15
1172 København K
Danmark

Vi kender bl.a. Pia Raug fra sangen ”Regnvejrsdag i november”, der indledes med teksten ”Jeg vil male dagen blå". Sangen stammer fra hendes debutalbum ”Hej lille drøm” fra 1978.

Senere har Pia Raug bl.a. sat musik til den danske digter Inger Christensens digtsamling ”Det”. Sideløbende med den musikalske karriere er Pia Raug forfatter til flere bøger.

Pia har valgt sange med temaet Landet og vandet.

Vi synger:

Jordens åndedrag. Ark. Hør Jordens Åndedrag

Stenen slår smut. Nr. 408. Hør Stenen slår smut

Skybrud. Nr. 485. Hør Skybrud

Regnvejrsdag i november. Nr. 368. Hør Regnvejrsdag i november

Flaget. Ark. Hør Flaget. Den er 5 min. inde i videoen ”En sommerdag på Bellahøj 19. august 2022”

Michaels fødselsdagsmorgensang på melodien Se Venedig og dø. Hør melodien Se Venedig og dø

Marken er mejet. Nr. 350. Hør Marken er mejet.

Værter:

Pia Raug
Piano: Søren Thuesen, fløjte: Jørgen Halskov

Praktisk

• Døren åbnes klokken 08.00
  • Morgensangen foregår på Københavns Hovedbiblioteks 4. sal - "LIVE"
  • Der er sangbøger til alle

Følg morgensang på Hovedbiblioteket på morgensangs Facebookside ”Morgensang på Københavns Hovedbibliotek”.