Krigen og venstrefløjen

I denne læseklub læser vi bogen "Krigen og venstrefløjen". Vi mødes på Københavns Hovedbibliotek.

Generelt om klubben

I denne læseklub læser vi bogen "Krigen og venstrefløjen", som vi læser over fire gange.

Vi mødes hver anden uge fra og med uge 43.

Vi gennemgår bogen i nedenstående rækkefølge:

1. Stridsspørgsmålene ses i historisk kontekst op til forfatterens forord til den danske udgave;
  2. Et fyldigt kapitel om Verdens geopolitiske opdeling og magtfordeling;
  3. Konstruktionen af et arvefjendskab mellem Rusland og Ukraine;
  4. Følelser, moral, krigsskyld og en usikker fremtid. Konflikten mellem Israel og Palæstina er også med i billedet.

Som afslutning planlægges en paneldebat med nogle af bogens anmeldere og kommentatorer.

Læsekredsen afholdes af Rolf Czeskleba-Dupont, Ph.D. og lektor emeritus i tysk Klaus Schulte.

Ønsker du at blive en del af vores læseklub? For tilmelding, kontakt venligst Københavns bibliotekers læseklubkoordinator. Detaljer vedrørende tilmelding og yderligere information vil blive fremsendt herefter.

Praktiske oplysninger

• Vi mødes på Københavns Hovedbibliotek