Gale High School

I Gale High School finder du engelsksprogede artikler indenfor alle fagområder, f.eks. historie, kultur, politik, samfundsfag, naturvidenskab og geografi.

Gale High School er en amerikansk database, der tager udgangspunkt i skolens skemalagte discipliner og indeholder over en million artikler fra mere end 1200 forskellige tidsskrifter og aviser, samt biografier, analyser, udvalgt kildemateriale, oversigter m.v.

Sådan gør du:

1. Gå til Gale High School
  2. Indtast dit lånernummer og din pinkode til Københavns Biblioteker
  3. Søg generelt eller ”browse topics”
  4. Vælg niveau, dokumenttype eller "full-text" i ”Advanced Search”

Gale High School indeholder:

• God hjælp til opgaveskrivning i 8-9 klasse og gymnasiet
  • Toolboxen der gør rede for de væsentligste problemer i forbindelse med opgaveskrivning
  • Indhold fordelt på 10 hovedgrupper: Biografi, Geografi og Kulturgeografi, Handel & Økonomi, Historie, Litteratur & Kunst, Politik, Sociale forhold, Sundhedsvidenskab/Naturvidenskab, Sport, Verdenskulturer & Religion