Børnebogcast: Børns læsevaner 2021

Børnebibliotekar Julie Arndrup har besøg af Lisbet Vestergaard fra Tænketanken Fremtidens biblioteker, der præsenterer de vigtigste pointer fra den nye undersøgelse af børns læsevaner. Sammen prøver vi at formulere den faglige undersøgelse på en måde så forældre kan bruge den til konkrete tips og tricks.

Her aflytter eller henter du episoden om børns læsevaner 2021.
Varighed: 39:22

Center for Anvendt Skoleforskning har gennemført undersøgelsen, Børn og unges læsning 2021, som del af udviklingsprojektet Ny viden: Børn og unges læseglæde og læsefællesskaber, der er ledet af Tænketanken Fremtidens Biblioteker. Projektet er støttet af Slots- og Kulturstyrelsens udviklingspulje til folkebiblioteker pædagogiske læringscentre, Danmarks Biblioteksforening, Bibliotekschefforeningen og Forbundet Kultur og Information.

Undersøgelsen ligger som gratis e-bog på fremtidensbiblioteker.dk og Center for Anvendt Skoleforsknings hjemmeside.

Hvis du vil vide mere om projektet, så kontakt Lisbet Vestergaard på lv@fremtidensbiblioteker.dk

Vi anbefaler ikke så mange titler i denne episode af Børnebogcast, men herunder kan du finde nogle af de titler der har fået rigtig mange børn til at elske at læse.

Børnebogcast er et tilbud fra Københavns biblioteker, hvor børnebibliotekar Julie Arndrup med gæster inspirerer til læsning. Hvad kan børnene selv læse, og hvad kan du læse højt, når I har været igennem alt det, du husker fra din egen barndom? Hvad er der kommet af nyt og hvad er godt? Der kommer ca. 10 episoder om året og de er temabaserede, så du kan finde lige det emne der er relevant for dig og din familie.

Du kan abonnere på podcasten på iTunes
Du kan abonnere på podcasten på Spotify
Du kan abonnere på podcaten på Deezer
Du kan abonnere på podcasten på eReolen
Du kan abonnere på podcasten på Podbean

Eller skriv 'Børnebogcast' i søgefeltet på din podcast-app

Du kan holde øje med Børnebogcast på Københavns Børnebibliotekers Facebook.

Jingle:
"The Show Must Be Go" Kevin MacLeod (incompetech.com)
Licensed under Creative Commons: By Attribution 3.0 License

20.06.22