Rasmus Theisen og Asbjørn Elle

Foto af Rasmus Theisen.
Foto: Kasper Palsnov.
Oplev Rasmus Theisen og Asbjørn Elle til Sydhavnens Litteraturfestival 2024.
Billetten er: Gratis

Wagnersvej 19
2450 København SV
Danmark

Oplev Rasmus Theisen og Asbjørn Elle transformere Theisens roman, Molbohistorier til fortællende musik.

Molbohistorier er et portræt af det moderne liv på landet, hvor idyllen overrumples af en hverdag med forældremøder, spritkørsel, regnvejr og god gammeldaws folkhorror-mystik.

Med sin originale nyfortolkning af molbohistorierne portrætterer Theisen de sociale dynamikker mellem lokale og tilflyttere, samtidig med at klimaforandringernes følgesygdomme trænger sig på med bogens ubønhørlige vejr.

Og nu får du muligheden for at opleve fortællingen som en musisk komposition.

Rasmus Theisen og Asbjørn Elle udgør tilsammen musikprojektet Geo Pjäserna, og gennem det seneste års tid har de skabt et formfuldendt musisk værk til Molbohistorier, som kan opleves på Sydhavnens Litteraturfestival.

Arrangementet er en del af Sydhavnens Litteraturfestival 2024. Læs mere om hele festivalen her.

Sydhavnens Litteraturfestival er blevet til med støtte fra Statens Kunstfond og Kgs. Enghave Lokaludvalg.